Κυριακή 11 Δεκεμβρίου 2016

"Είμαι η ελιά,η Μυτιληνιά ελιά"

Καλημέρα σας!
 Είμαι η ελιά!
  Ζω εδώ και πάρα πολλά χρόνια σε ένα όμορφο νησί  που το λένε Λέσβο και συγκεκριμένα σε ένα όμορφο χωριουδάκι που το λένε Αρίσβη...Βέβαια και το μεγαλύτερο μέρος του νησιού αυτού,είναι γεμάτο από δέντρα σαν και μένα...
 Μια ηλιόλουστη μέρα του Νοέμβρη άκουσα φωνούλες χαρούμενες και είδα μια μεγάλη παρέα παιδιών να πλησιάζει...
Τα γνώρισα τα παιδάκια ,είναι από το νηπιαγωγείο απέναντι. Κάθε μέρα τα ακούω και τα βλέπω από μακρυά...Μ' αρέσουν τα παιχνίδια τους,τα τραγούδια τους,τα γέλια τους ,καμιά φορά ακόμη και τα παράπονά τους...Και όταν ο καιρός δεν ειναι καλός και δεν βγαίνουν να παίξουν έξω ,μου λείπουν! Φαντάζεστε λοιπόν τι χαρά έχω σήμερα που ήρθαν εδώ !
 Με πλησίασαν...
 με αγκάλιασαν...
και χόρεψαν τριγύρω μου!
Μετά έπιασαν δουλειά ... Έστρωσαν ένα ελαιόδιχτο...


 Τα αγοράκια ,οι ραβδιστάδες, ράβδισαν τα κλαδιά...

και τα κοριτσάκια, οι λιομαζώχτρες, μάζευαν στα καλαθάκια τον καρπό...
Τους είδα που πήγαν και άδειασαν τα καλάθια στα τσουβάλια...

 Και μετά τα τσουβάλια θα πήγαιναν στο ελαιοτριβείο για να παραχθεί το ελαιόλαδο ... Το ξέρουν αυτό τα παιδιά...Τους τα έχουν πει οι νηπιαγωγοί τους .Έκαναν εργασίες γι' αυτό.Για μένα και τα προϊόντα μου δηλαδή.
 Και για τα στάδια παραγωγής του ελαιολάδου.



Πού το ξέρω;

Χμ...Θα σας πώ αλλά μην το μαρτυρήσετε στα παιδιά!Ένα πουλάκι μου το είπε .Ένα πουλάκι που ζει στον κήπο τους. Τον τεράστιο και όμορφο κήπο τους.Με τα τόσα δέντρα ,ανάμεσα στα οποία και μια ξαδέρφη μου, που αγαπάνε να παίζουν μαζί της
 Και όπου, τελευταία ,έφτιαξαν και έναν λαχανο-βοτανο-λουλουδόκηπο .
Μου είπε κι άλλα.Ότι έμαθαν για την προσευχή του Χριστού στο Όρος των Ελαιών


 και την χρήση του ελαιολάδου στα Μυστήρια της Εκκλησίας (Βάπτισμα, Ευχέλαιο) και στα καντηλάκια...
 Επίσης έμαθαν  για την φιλονικία της Αθηνάς και του Ποσειδώνα για την πόλη του Κέκροπα
 και τους άρεσε τόσο πολύ που την δραματοποίησαν κιόλας

Ζωγράφισαν μελανόμορφα και ερυθρόμορφα αγγεία με λαδοπαστέλ ,τα οποία άρεσαν πολύ σε έναν ζωγράφο, που τους επισκέφτηκε (νομίζω Δημήτρη Καλαντζάκη τον λένε)


Είδαν και σχολίασαν τον πίνακα του Θεόφιλου Χατζημιχαήλ "Το μάζεμα των ελαιών"
 και έφτιαξαν έναν δικό τους αντίστοιχο

 Μπήκαν στην κουζίνα και έφτιαξαν ελιόψωμα και ριγανόψωμα και μοσχομύρισε ο τόπος...
 Έφτιαξαν ένα καδράκι  με εμένα για να με στείλουν στους φίλους τους στα νηπιαγωγεία που συνεργάζονται
και με αφορμή το πρώτο γράμμα από το όνομά μου ,δηλαδή το Εε ,βρήκαν κι έγραψαν κι άλλες λέξεις που αρχίζουν από αυτό.
Επισκέφτηκαν και το Μουσείο Βιομηχανικής Ελαιουργίας στην Αγία Παρασκευή,ταξίδεψαν πίσω στον χρόνο και γνώρισαν τον τρόπο και την τεχνογνωσία, που είχαν οι άνθρωποι εδώ και χρόνια, για να πάρουν το πολύτιμο ελαιόλαδό μου ...
Και φυσικά τα παιδιά ζωγράφισαν...Ζωγράφισαν τις εμπειρίες τους από τον ερχομό τους στον ελαιώνα και στο Μουσείο...


 Κι όσο για το ελαιόλαδο που βγήκε από τις ελιές που μάζεψαν  ,έχω να πω ότι ήταν πολύ νόστιμο.Η αγαπητή γειτόνισσά μου κ.Αλέκα τους το πήγε ,και μαζί με ψωμάκι που τους έψησε ,με αλάτι και ρίγανη έφαγαν νόστιμη καπιράθα και το ευχαριστήθηκαν...
Και του χρόνου να είναι καλά ,να ξανάρθουν και να τους ξαναδώσω τους καρπούς μου ...Και την αγάπη μου!
 Είμαι η ελιά ,η Μυτιληνιά ελιά και αυτό είναι το τραγούδι μου!

  Σας το χαρίζω!
Καλή σας μέρα!


2 σχόλια: